L'IRMAR


L’Institut des Recherches Menant A Rien a été fondé en 2007 quelque part entre Marseille, Paris et Dijon.

Le travail de l’IRMAR consiste à montrer certaines choses, à en cacher d’autres, et à s’abîmer dans des recherches de recherche. Comme partout dans la vie, les choses, les sons et les corps s’y côtoient sous tension, dans l’apesanteur ou l’écrasement.

L’IRMAR explore pas mal de causes et d’effets sans préjuger de leur ordre de conséquence.

Le théâtre étant à l’IRMAR ce que la chaise est à la table ou la canne à l’aveugle, l’Institut s’attache à en fouiller les enjeux, creusant par le bas, multipliant le plateau par zéro, l’additionnant à lui-même et divisant le tout par quelque chose qui cherche à tâtons le tableau de bord initial.

L’IRMAR a hérité d’un intérêt commun que son personnel a, ou a eu, pour : la musique concrète et industrielle, les écrits de John Cage et des Situationnistes, les Editions de Minuit, Factory Records, Sarah Records et tous les autres ; la chute libre, la boxe, le football, le velouté de potimarron, la truffe de Bourgogne et les légumes du jardin, la Côte d’Or et le café Chez Nous (à Dijon, sur les Halles, Impasse Quentin).

................................................................................................................................................................

The IRMAR is not Rennes Research Institute for Applied Mathematics, and still.



The IRMAR was founded in 2007 by budding musicians and ex-actors (from Cannes Regional School of Acting - ERAC), along with the people walking in the street that day (most of them are unemployed today)


The work of the IRMAR consists in showing certain things and hiding others.
The IRMAR explores quite a lot of causes and effects.


The IRMAR chose, willy-nilly, the stage as a place and subject for its research. Moved by a nearly complete ignorance of what may well be the Theatre, the IRMAR focuses on searching the issues of it and prefers digging from below rather than reaching for the sky of theatrical thinking.


The shows of the IRMAR are therefore the result of the encounter between tools looking for things and things looking for their tools, all "controlled" ("régi" in French - hi Claude) by the banal will to save the world and the animals.

The IRMAR believes that they are too many things.

The IRMAR worked a lot on Nothing, and on Something too, acquiring thus a solid experience in the subject matter.

The IRMAR inherited a common interest that its staff has, or has had, for: concrete, industrial, music, and the sounds of life; the writings by John Cage; Dada, Fluxus, The Situationists, Factory Records, Sarah Records, 4AD, and all the rest of them; aviation, pumpkin milk soup, Burgundy truffle, leek fondue, the vegetables of the garden, tarte Tatin pie, Burgundy and the land of Châtillonais.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire